loading...

مهاجرت به قبرس شمالی

بازدید : 12
دوشنبه 17 ارديبهشت 1403 زمان : 13:58


اخذ سند طومار برای دانشجوها در قبرس شمالی
بدست آوردن گواهینامه رانندگی برای دانشجو ها مستقر در قبرس شمالی قادر است یک مرحله اساسی و هیجان‌انگیز باشد. با این هم اکنون، این فرایند ممکن میباشد برای اشخاص جدید وارد به‌این میهن، پاره ای معضل‌برانگیز باشد. دانشجوها رغبت دارندند به اخذ گواهینامه رانندگی در قبرس شمالی می بایست به حالت خاصی پایبند باشند و فرایند خاصی را جاری ساختن نمایند. دست کم سن لازم برای اخذ گواهینامه رانندگی در قبرس شمالی 17 سال میباشد و دانشجو یان می بایست دارنده جواز اقامت دارای اعتبار و یا این که شهروندی این مملکت باشند. ضمن این، اشخاص ذیل 18 سال برای کمپانی در امتحان عملی رانندگی، نیاز به اخذ رضایت‌طومار کتبی از پدر و مادر یا این که سرپرستان خویش دارا هستند. پیش از کمپانی در امتحان عملی رانندگی، دانشجو ها همچون بقیه متقاضی ها گواهینامه رانندگی در قبرس شمالی، می بایست یک معاینه پزشکی و یک امتحان تئوری کتبی را با توفیق پشت مهاجرت به قبرس شمالی راز بگذارند.

برای آغاز فرایند اخذ گواهینامه رانندگی در قبرس شمالی، آغاز علم‌آموزان می بایست مبادرت به اخذ گواهینامه موقت نمایند. این مرحله را میتوانند با مراجعه به اداره ترافیک یا این که هر دانش سرا رانندگی مجاز در‌این میهن جاری ساختن دهند.


سوال ها متداول در ارتباط با اخذ سند طومار در قبرس شمالی
هزینه دریافت گواهینامه رانندگی در قبرس شمالی چقدر میباشد ؟

این هزینه به ازای هر نفر 40 یورو تا 65 سال میباشد و برای اشخاص بالای 65 سال بدون پول می باشد.

آیا در شکل بازدید کوتاه از مرز و بوم قبرس شمالی نیاز به اخذ مدرک طومار در بین المللی دارم؟

در حالتی‌که تحت عنوان یک توریست با روادیدِ بازدیدکننده 90 روزه به قبرس شمالی مهاجرت نمائید، گواهینامه رانندگی ملی شما به زمان آحاد اقامت قابل قبول میباشد و نیازی به داشتن گواهینامه رانندگی فی مابین‌المللی ندارید. با این اکنون، در شکل تمایل به سکونت درین مرزوبوم، بایستی برای اخذ گواهینامه رانندگی TRNC، در مراجع محلی آن درخواست دهید.

آیا میشود از قبرس جنوبی به قبرس شمالی ماشین کرایه کنم؟

بطور کلی، بیمه‌های خودرو در قبرس جنوبی پوششی در قبرس شمالی ندارند و برعکس؛ با این هم اکنون، ممکن میباشد استثناهایی وجود داشته باشد. در شرایطی‌که قصد کرایه خودرو برای به کارگیری در هر دو مرزو بوم را دارید، سفارش میشود از کمپانی‌های بیمه استعمال نمائید که بیمه جامع برای هر دو مرز و بوم را آماده نمایند.

آیا قبرس شمالی بخشی از ترکیه میباشد؟

بهرحال، اکثر اوقات عموم اعتقاددارند که قبرس شمالی تحت عنوان بخشی از مرز و بوم ترکیه شناخته میگردد، البته در حقیقت اینطور وجود ندارد. قبرس شمالی دارنده قانون ها، پارلمان، و ارگان های خاص به خودش میباشد و اشخاص ترکیه‌ای به صورت خود کار مجاز به اقامت در قبرس شمالی نمی‌باشند.

مدارک لازم جهت دریافت گواهینامه رانندگی در قبرس شمالی چیست؟

این مدارک مشمول کارت شناسایی دارای اعتبار ، اقامت طومار ، گزارش تندرست میگردد.

آیا در شکل بازدید کوتاه از سرزمین قبرس شمالی نیاز به اخذ سند طومار دربین المللی دارم؟

در‌حالتی که تحت عنوان یک توریست با روادیدِ بازدیدکننده 90 روزه به قبرس شمالی مهاجرت نمائید، گواهینامه رانندگی ملی شما از مرزو بوم خویش در‌این میهن قابل قبول خواهد بود و برای آحاد برهه زمانی اقامت شما اعتبار خواهد داشت. دراین‌صورت، نیازی به گواهینامه رانندگی در بین‌المللی ندارید. ولی اعتنا داشته باشید که در شرایطی‌که قصد دارید در‌این سرزمین مستقر گردید، بایستی برای اخذ گواهینامه رانندگی TRNC، به مراجع محلی درخواست دهید.

بازدید : 15
پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403 زمان : 13:41


10 استدلال مهم برای معاش در قبرس شمالی
چرا بایستی معاش در قبرس شمالی را به مکان دیگر هدف های تعیین فرمایید؟ چه چیزی آن را به یک تصمیم مدبرانه و سودمند تبدیل می نماید؟ درین نوشته‌علمی 10 استدلال مهم برای معاش در قبرس شمالی را بر پایه ی معیارهای مختلفی مانند مقرون به صرفه بودن، راحتی، مدل معاش، تحصیلات، تندرست، ایمنی، سپرده گذاری، شهروندی، اطراف زیست و مهاجرت به قبرس شمالی جامعه در دست شما قرار می‌دهیم.

دلایل اساسی برای معاش در قبرس شمالی
مقرون به صرفه بودن:
یک کدام از دلایل مهم معاش در قبرس شمالی به جهت ذیل بودن هزینه معاش در قبرس شمالی و مسکن این حوزه‌ مدیترانه ای را به محلی مقرون به صرفه تبدیل نموده است. میتوانید سوئیت ها یا این که ویلاهای ارزان بها را برای اجاره یا این که فروش در جای های گوناگون پیدا نمائید که از 89000 پوند شروع میشود. همینطور میتوانید از بها های زیر برای طعام، سرویس ها آب و برق، حمل و نقل، سرگرمی و محافظت های بهداشتی لذت ببرید. مثلا، یک وعده غذایی سه وعده‌ای برای دو نفر در یک رستوران میانگین حدود 1000 لیر ترکیه ، یک لیتر بنزین حدود 32 لیر ترکیه، و یک بلیط ماهیانه برای حمل و نقل همگانی حدود 10 پوند و همینطور یک بلیط رفت و بازگشت به کشور ایران حدود 20 میلیون تومان [در طول کتابت نوشته ی علمی] هزینه دارااست.

راحتی:
یکی از دیگر از دلایل معاش در قبرس شمالی راحتی آن میباشد. قبرس شمالی دسترسی آسوده به تجهیزات، سرویس ها و امکاناتی داراست که قادر است معاش شما‌را ریلکس و شادی بخش نماید. می توانید مرکز ها خرید، سوپرمارکت‌ها، خزانه‌ها، مدرسه ها، دانشکده‌ها، بیمار‌ستان‌ها، سینماها و کلوپ‌های متعدد را در شهرهای بلندمرتبه و شهرک‌ها پیدا فرمایید. همینطور میتوانید از نرخ ارز مناسب لیر ترکیه در قبال بقیه ارزها مانند پوند انگلیس یا این که یورو برخوردار گردید.

مدل معاش:
سومی عامل برای معاش در قبرس شمالی مدل معاش آن میباشد. قبرس شمالی چگونگی معاش بالا و مورد های مدل معاش جذابی را برای اشخاصی که میخواهند از جذابیت و زیبایی مدیترانه لذت ببرند ارائه میدهد. شما می‌توانید سواحل متعدد، تفرجگاه ها، هتل ها، استراحتگاه ها، کازینوها، کافه ها، رستوران ها و جای های فرهنگی را در امتداد خط ساحلی یا این که در شهرهای تاریخی پیدا فرمائید. همینطور میتوانید شگفتی‌های طبیعی و جالب مرزو بوم مانند کوه‌های گیرنه، شبه‌جزیره کارپاز، صومعه بلاپایس، قلعه سنت هیلاریون، ویرانه‌های سالامیس و غیره را کشف فرمایید. همینطور میتوانید در عمل‌ها و رویدادهای مختلفی که متناسب با علایق و سرگرمی‌های شما می باشند، مانند پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری، گلف، غواصی، قایقرانی، ماهیگیری، فستیوال‌ها، کنسرت‌ها، نمایشگاه‌ها و غیره کمپانی نمائید.
تحصیلات:
چهارمی عامل برای معاش در قبرس شمالی تحصیلات آن میباشد. قبرس شمالی دارنده استانداردهای آموزشی بالا و طیف وسیعی از زمان های آموزشی برای علم آموزان در هر سن و سطوحی میباشد. شما میتوانید مدرسه های دولتی و محرمانه مختلفی را بیابید که فراگیری ابتدایی، دبیرستان و حرفه‌ای را به لهجه ترکی یا این که انگلیسی ارائه میدهند. همینطور میتوانید دانش گاه ها و دانش گاه های مختلفی را بیابید که در مقاطع کارشناسی، فوق لیسانس و دکترا در حرفه ها و فن های متعدد به لهجه ترکی یا این که انگلیسی میدهند. بعضی از معتبرترین دانشکده های قبرس شمالی عبارتند از: کالج خاور مجاورت، کالج مدیترانه شرقی، دانش گاه آمریکایی گیرنه، دانش گاه دربین المللی قبرس و دانش گاه گیرنه.

تن درستی:
پنجمی ادله برای معاش در قبرس شمالی سالم آن میباشد. قبرس شمالی دارنده یک سیستم بهداشتی امروزی و مجهز میباشد که سرویس ها درمانی کیفیت بالا و مقرون به صرفه را به ساکنان و بازدیدکنندگان ارائه می‌دهد. میتوانید مریض‌خانه‌ها، کلینیک‌ها، داروخانه‌ها، آزمایشگاه‌ها و آمبولانس‌های دولتی و محرمانه مختلفی را بیابید که سرویس ها پزشکی همگانی و تخصصی را به لهجه ترکی یا این که انگلیسی ارائه می دهند. شما همینطور می‌توانید از هزینه معدود معالجه ها و شیوه های پزشکی در مقایسه با بقیه کشورهای اروپایی یا این که خاورمیانه برخوردار گردید. بعضی از دارای اسم و رسم ترین مریض‌خانه ها در قبرس شمالی عبارتند از: مریض خانه دولتی دکتر معالج دلیل نالبانتوغلو، درمان گاه کالج خاور مجاورت، درمان گاه دانش گاه گیرنه، مریض‌خانه دولتی فاماگوستا، و مریض خانه کولان بریتانیا.

امنیت بالا:
در ارتباط با امنیت قبرس در همین اولِ نوشته‌ی علمی بایستی اعلام‌کرد که نرخ جرم و جنایت درین جزیره ی خرد مدیترانه به اندازه ای معدود میباشد که از آن تحت عنوان امنترین مرزوبوم خرد دنیا حافظه می گردد و پنجمی سرزمین امن عالم به حساب آورده می شود. مرزوبوم قبرس شمالی یک راس اصلی در قلب دریای خزر به حساب می‌آید. این مرزوبوم در تقاطع اروپا و آفریقا و آسیا جای دارد. روبرویی با اشخاص در درحال حاضر پیاده روی در او‌لین ساعتها روز و واپسین ساعت ها شب در خیابانها به هیچ عنوان تعجب آور وجود ندارد. اشخاص معمولا بیشتر در خطر آفتاب سوختگی قرار دارا‌هستند تا مواجه شدن با دزدی و یا این که جرائم دیگر. مدل معاش عموم قبرس شمالی یک کدام از دیگر از دست اندرکاران ساخت و ساز شم امنیت دربین ساکنین میباشد. ازین پس دیگر خبری از ایرادات معاش در شهرهای بلندمرتبه وجود ندارد. در قبرس شمالی ترافیک، آلودگی هوا و آلودگی های صوتی را کلاً از خاطر خواهید موفقیت.
قبرس شمالی در سال ۲۰۱۵ تحت عنوان امن ترین مملکت خرد عالم تعیین شد.

در شرایطی که از زاویه دیگری به امنیت مرزو بوم قبرس شمالی نگاه کنیم این مرزوبوم یکی جزیره ها تعالی دریای شمال میباشد . امنیت قبرس شمالی چنان زیاد میباشد که می اقتدار درب خانه خویش را قفل نکرد. انگیزه این میباشد که میهن قبرس شمالی از نگاه سیاسی با هیچ کشوری زد خورد نداشته و از طرفی کشوری توریستی و دانشجویی میباشد و بیشتر جمعیت آن را دانشجو ها و مسافران تشکیل می‌دهند ، همین دستور سبب بالا رفتن امنیت قبرس شمالی و گزینش این مرزو بوم تحت عنوان مقصد توریسم و علم آموزی اشخاص اکثری از سرتاسر جهان گردیده است. برای باور از صدق این نوشته بعضا داده های عددی ها را در امر امنیت مرز و بوم قبرس شمالی پژوهش میکنیم.بر پایه ی تحقیقاتی که در سال ۲۰۱۶ در خصوص امنیت کشورهای دنیا شکل گرفت میهن قبرس شمالی سکو ویّل را در داده های عددی امینت پیاده روی صرفا در روز و سکو دوم عالم را در داده های عددی امنیت پیاده روی فقط در شب را بدست آورد.

بازدید : 12
چهارشنبه 12 ارديبهشت 1403 زمان : 13:11


صرافی‌های آنلاین برای جابجایی وجه به قبرس شمالی
چنانچه به هر دلیلی تصمیم به به کارگیری از سرویس ها صرافی‌های آنلاین ندارید یا این که پیرو روشی معمولی برای جابجایی وجه به قبرس شمالی از روش صرافی می باشید، صرافی‌های آنلاین مورد‌ای مطلوب برای شما خواهند بود. نکته‌ای که در ارتباط با صرافی‌های آنلاین وجود دارااست این میباشد که میتوانید برای جابجایی وجه از روش این صرافی‌ها به سراغ ارزهای مهاجرت به قبرس شمالی دیجیتالی هم بروید.

یک کدام از دردسرهای جابجایی وجه انتقاد به کشورهای دیگر، مسائل رسمی مرتبط با آن میباشد. گاهی این مسائل به حدی بغرنج می شوند که اشخاص از جابجایی وجه منصرف خواهند شد. این در حالی میباشد که می توانید وجه لازم خویش را به ارزهای دیجیتالی و بعد از روش صرافی‌های آنلاین جابجایی دهید. همین مورد سبب گردیده‌است تا اینک درخواست متعددی برای جابجایی وجه از روش این صرافی‌ها وجود داشته باشد.

صرافی‌های بلندتر قبرس شمالی را بشناسید
فعلا در سرزمین قبرس شمالی صرافی‌های متعددی وجود دارا هستند که جابجایی وجه را به راحتی برای مشتریان اعمال می دهند. هرمورد از این صرافی‌ها برای ارائه سرویس ها کارمزد مشخصی را اخذ می‌نمایند که میتوانید با مراجعه به اینترنت‌وبسایت آن ها از تعرفه و سرویس ها ارائه گردیده بوسیله این صرافی‌ها آگاه گردید.
پروسه جابجایی وجه از روش صرافی
در صورتی‌که قصد به کار گیری از سرویس ها صرافی‌های حاضر در قبرس شمالی را دارید، بد وجود ندارد پاره ای درباره روند جاری ساختن جابجایی وجه بدانید. برای این مراد، می بایست به‌این نکته اشاره کنیم که فرایند جابجایی وجه از روش صرافی‌های آنلاین یه خرده با صرافی‌های فیزیکی متعدد میباشد.

اخذ سرویس ها از صرافی‌های فیزیکی
برای اخذ سرویس ها از صرافی‌های فیزیکی معمولا نیاز به احراز نام‌و‌نشان دارید. بعداز احراز نام و نشان، وهله به ساخت اکانت در صرافی و واریز وجه میرسد. بعداز اینکه در صرافی متبوع واریز مبلغ دلخواه را اعمال دادید، دفعه به واریز وجه به اکانت مد حیث شما میرسد. مقطع فرصت اجرا این عمل بسته به نوع صرافی دارااست.

جابجایی وجه از روش صرافی‌های آنلاین
برای اینکه بتوانید به قبرس شمالی جابجایی وجه اجرا دهید یا این که پولی از این مملکت بیرون فرمائید، میتوانید به سراغ صرافی‌های آنلاین بروید. برای این مراد، آغاز می بایست در صرافی متبوع نام نویسی نمایید و از روش طرز‌های رقم خورده احراز نام و نشان گردید. پس از احراز نام‌و‌نشان، دفعه به واریز وجه به اکانت کاربری ساخت گردیده میرسد. آن گاه بایستی حسابی که قصد واریز وجه به آن را و نوع جابجایی را تعیین نمائید. در غایت، در دوران هنگامی که صرافی اعلام نموده است، جابجایی وجه اجرا گردد.
آب و هوای قبرس شمالی
قبرس شمالی و همینطور تمام جزیره از آب و هوای بی آلایش مدیترانه ای با فصل تابستان های زمان بر، گرم و کم آب از وسط می تا میانه اکتبر و فصل‌زمستان های معتدل و مرطوب از دسامبر تا فوریه برخوردار‌است. عصر های کوتاه فصل‌پاییز و فصل بهار فصل های سال را بی نقص می نمایند.

فصل تابستان در قبرس شمالی فصل هوای گرم، دمای بالا و عرش سوای ابر میباشد، ولی باد ملایم دریا فضای دلپذیری را در بخش ها ساحلی ساخت و ساز می نماید. دمای گرم ترین ماه های جولای و آگوست به 34 جايگاه سانتی گراد و حتی تا 40 سکو سانتی گراد میرسد. در درون جزیره دمای هوا در سردترین ماه ها دربین 7 تا 15 جايگاه میباشد. با ارتقا طول، دما کاهش مییابد. به همین برهان میباشد که بخشها ساحلی دارنده دمای بالاتری می باشند در حالی که فن کوه گیرنه بارندگی بیشتری میگیرد و دما کمتر میگردد. فصل‌زمستان‌ها معتدل میباشد و پاره ای باران می‌بارد و صرفا بعضی وقت ها برف‌های ذوب سریع در حرفه کوه گیرنه می‌بارند. تمام قبرس در تک تک بخش ها ساحلی از زمان فرصت آفتابی بالایی برخوردار‌است، حتی‌در ژانویه معمولاً شش ساعت آفتاب پر‌نور در حین روز وجود داراست. آب و هوای قبرس شمالی در کل ارتفاع سال تعطیلات حقیقتاً دلپذیری را برای بازدیدکنندگان آماده می نماید.

بازدید : 14
دوشنبه 10 ارديبهشت 1403 زمان : 16:32


مزیتهای سپرده گذاری در قبرس شمالی
در قبرس شمالی به جهت ثبات اقتصادی و ارتقا سوددهی مالی برای سرمایه گذاران، جمع متعددی تصمیم به سپرده گذاری در قبرس دارا هستند. این فرمان مزیت های مهمی برای مهاجرت به قبرس شمالی سرمایه گذاران فرنگی داراست. این موردها مشمول:

سوددهی زیاد و ریسک معدود
ذیل بودن نرخ ارزش افزوده
قابلیت و امکان اخذ وام برای سرمایه داران با وضعیت بازپرداخت زمان بر
قابلیت اخذ اقامت دایم قبرس شمالی
ثبات و گسترش اقتصادی
ذیل بودن نرخ بیکاری و تورم
نحوه های سپرده گذاری برای اخذ اقامت قبرس شمالی کدامند؟
املاک، تصویب کمپانی، ایجاد اشتغال، خرید اسناد قرضه

آیا سرمایه گذار حق اخذ اقامت برای خانواده اش را داراست؟
آری به طور همزمان با ارسال مدارک و درخواست اقامت برای خویش می بایست مدارک خانواده اش را نیز ارسال نماید.

فرزند در چه سنی حق اخذ روادیدِ اقامت دارااست؟
فرزندان زیر18 سال
دریافت روادیدِ قبرس شمالی چه گونه میباشد؟
قبرس شمالی پایین هواخواهی مرزو بوم ترکیه جای دارد. اکثر عموم این مرز و بوم به گویش ترکی قبرسی حرف می‌نمایند که یک کدام از گویش‌های ترکی استانبولی به شمار می‌رود. از لحاظ فرهنگی نیز مشابهت متعددی در بین ترکیه و قبرس شمالی وجود دارااست. قانون ها ورود به قبرس شمالی برای ایرانیان شبیه مرزوبوم ترکیه میباشد. یعنی شما برای ورود به قبرس شمالی به طور توریستی و تفریحی، نیازی به ارائه روادید ندارید. تنها کافی میباشد یک گذرنامه اهل ایران داشته باشید تا بتوانید به دوران 30 روز در‌این سرزمین خوش آب و هوا به تفریح و استراحت بپردازید. البته در‌صورتی‌که بخواهید برای علم آموزی، شغل یا این که معاش به قبرس شمالی بروید و بازه زمانی وقت گیر در‌این سرزمین بمانید، ما یحتاج میباشد برای دریافت کردن روادید مبادرت فرمائید.

دریافت روادیدِ قبرس شمالی تحصیلی و کاری، یکی‌از شیوه‌های سفر به قبرس شمالی میباشد. یک کدام از دیگر از رویکرد‌ها آن میباشد که برای خرید ملک درین میهن مبادرت نمایید. برای اخذ روادید از روش هر مورد از این نحوه‌ها بایستی فرایند خاصی را پشت رمز بگذارید. برای اخذ روادیدِ کاری نیز بایستی یک صاحب کار یا این که شرکتی که در قبرس شمالی تصویب قانونی شد‌ه‌است، برای شما دعوتنامه ارسال نماید.

مدارک مایحتاج برای اخذ روادیدِ قبرس شمالی بستگی به روشی داراست که برای سفر تعیین کرده‌اید، ولی در وضعیت کلی شما بایستی مدارک تحت را ارائه دهید:

اصل گذرنامه تقاضاکننده با دست کم شش ماه اعتبار به هم پا نسخه برداری آن
یک قطعه عکس تازه
اجاره‌طومار یا این که گواهی منزل‌ای در قبرس شمالی که در آن اقامت خواهید داشت
تاییدیه محل سکونت در قبرس شمالی
علم آموزی در قبرس شمالی
در باب روادیدِ تحصیلی و علم آموزی در قبرس شمالی می بایست صفحه اشتغال به علم آموزی که از دانشگاهی در قبرس شمالی گرفته‌اند را نیز ارائه نمائید. همینطور راجع به روادیدِ کاری به تاییدیه محل سکونت نیازی وجود ندارد و می بایست چندین آزمایشات مرتبط با سالمی خویش را پشت راز بگذارید. همینطور درین طرز کافرما برای به دست آوردن روادیدِ شما مبادرت می‌نماید.

بازدید : 17
پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 زمان : 13:34


مقایسه هزینه‌ها فی مابین قبرس شمالی و جنوبی
براساس واپسین داده ها و آمارها، هزینه‌های معاش در قبرس شمالی، فارغ از پیش بینی هزینه‌های مسکن، نسبت به قبرس جنوبی گرانتر میباشد. قیمت واحد مبلغی در هر دو مملکت، یعنی یورو در قبرس جنوبی و لیر ترکیه در قبرس شمالی، منجر تولید تفاوت‌های شایان توجه در هزینه‌ها می گردد، به ویژه در قضیه مسکن. مشاهده می گردد که تفاوت در هزینه‌های اجاره و خرید مسکن فی مابین دو مملکت بسیار چشمگیر میباشد. از جمله، در قبرس شمالی، دست‌کم درآمد ماهیانه 300 دلار میباشد در حالی که اجاره معدل یک سوئیت 1 خوابه در حدود 250 دلار میباشد. ولی در قبرس جنوبی، دست‌کم درآمد ماهیانه 1350 یورو بوده و میانگین اجاره یک سوئیت 1 خوابه حدود 700 مهاجرت به قبرس شمالی یورو است.

ارزش مسکن در قبرس شمالی
ارزش تحت اجاره و خرید ملک در قبرس شمالی خیر فقط برای مهاجران و دانشجو ها بسیار هزینه های معاش را ریلکس‌خیس می‌نماید، بلکه این مرز و بوم را به یک مقصد دوست داستنی برای سرمایه‌‌گذاران فرنگی و هجرت از روش خرید ملک از کشورهای اروپایی و پیشرفته و کشورهای خاورمیانه‌ای، برای مثال جمهوری اسلامی ایران، تبدیل کرده است. همینطور، خرید منزل‌های حیاط دار شیک درین مملکت به ارزش قابل قبولی قابلیت و امکان‌پذیر میباشد، که ضمن سود‌وری تحت عنوان سرمایه‌گذاری، تحت عنوان محل اسکان بهتر برای تعطیلات برای گردشگران سرمایه‌گذار نیز در حیث گرفته می‌گردد. مثلا، هزینه خرید منزل در قبرس شمالی به ازای هر متر مربع، 1000 دلار در راس شهر و 850 دلار بدور از راس شهر میباشد. همینطور، هزینه اجاره سوئیت تک خواب در راس و سوا راس شهر به ترتیب ماهیانه 400 و 250 دلار و هزینه اجاره سوئیت 3 خوابه در راس و فارغ راس شهر به ترتیب ماهیانه 750 و 590 دلار می باشد.

رسیدگی مخارج معاش در قبرس
حقوق در قبرس شمالی
میانگین درآمد ماهیانه در قبرس شمالی قادر است فی مابین 300 تا 650 دلار (یا این که 5500 الی 12000 لیر) باشد، ولی اکثر مشاغل در‌این مرزو بوم میانگین درآمد ماهیانه حدود 450 الی 500 دلار را دارا‌هستند، که هم اندازه حدود 9000 تا 9500 لیر در ماه یا این که حدود 114 هزار لیر در سال می‌گردد. درآمد در حدود بالای مشقت نیز، اکثر وقت ها در نیکوزیا و مرکز ها شهرهای مهم معمول میباشد. بیشترین دستمزد ماهیانه در‌این میهن تا 19 هزار لیر ترکیه (در حدود 1000 دلار) و برای مشاغل خیلی تخصصی و لبریز درآمد نیز قادر است به بیش تر از 30000 لیر رسد. همگی این درآمدها بعد از کسر مالیات احتساب می گردد، که در قبرس شمالی معیار مالیات در بین 10 تا 37 درصد از درآمد میباشد، به ترتیب برای درآمدهای بالای 5 هزار لیر و بیشتر.
اثر تغییرات در بها لیر ترکیه بر هزینه‌ها در قبرس شمالی
واحد پول میهن قبرس شمالی لیر ترکیه میباشد که فعلا قیمت آن نسبت به بقیه واحدهای ارزی جهانی مانند دلار، یورو و پوند کمتر میباشد. این تغییرات در قیمت پول می تواند اثر متعددی بر هزینه‌ها و چگونگی معاش در قبرس شمالی داشته باشد. با این حالا، چون یورو و پوند نیز به صورت پهناور در قبرس شمالی آیتم استعمال قرار میگیرند و مغازه‌ها و فروشگاه‌ها آنان را قبول می‌نمایند، تبدیل ارز به یورو یا این که پوند درین مرز و بوم در هنگام نوسانات بها‌ها معمول میباشد. در فیض، با تبدیل پول به یورو یا این که پوند، می توانید از تاثیرات منفی ناشی از نوسانات لیر ترکیه در حفاظت باشید و گاهی حتی با خرید تولید ها داخلی قبرس شمالی منفعت هم دستیابی فرمایید.

مواد غذایی محلی و هزینه‌های غذایی
در قبرس، تهیه و تنظیم مواد غذایی محلی، به ویژه میوه، سبزی و صیفی‌جات، بسیار برجسته میباشد و همینطور از حیث باکیفیت میباشند. این مواد غذایی محلی خیر فقط با باکیفیت می باشند بلکه از حیث هزینه نیز نسبت به کشورهای اروپایی و مدیترانه‌ای ارزان‌خیس می‌باشند. از جمله، میوه‌ها، سبزی‌ها، زیتون، روغن زیتون، پنیر حلیمی و سیب‌زمینی، به عنوان مثال شایسته ترین تولید ها ساخت‌و‌ساز باطن این میهن در صنعت خوراک می‌باشند.

بازدید : 16
دوشنبه 27 فروردين 1403 زمان : 12:15


هزینه مواد غذایی در قبرس شمالی بسیار تحت‌خیس از هزینه مسکن میباشد و تولیدها غذایی محلی از بها مطلوب و چگونگی بالایی برخوردارند. برای مثال، میوه‌ها و صیفیجات محلی در قبرس شمالی با ارزش ارزان و کیفیت بالا به فروش می‌رسند. بیشتر تولید ها ارگانیک می‌باشند و مزه و طعم‌ی خاصی دارا هستند که میتواند برای سالمی بسیار موثر باشد.

ایجاد زیتون و روغن زیتون نیز به خیر درین ناحیه ایفا میشود و به خیال و خاطر چگونگی بالای خویش پر اسم و رسم میباشند. سیب زمینی، پنیر حلیمی و اشکال میوه‌ها و صیفیجات ساخت و ساز داخلی التفات متعددی در صنعت غذایی قبرس دارا‌هستند و به راحتی در دکان‌ها قابل دسترسی می‌باشند. کلاً، با بها مطلوب و چگونگی مهاجرت به قبرس شمالی بالای محصول ها غذایی محلی قبرس شمالی می‌اقتدار از یک تجارب خوشمزه و تندرست منتفع شد.

پرتقال : 25 لیر
انگور : 50 لیر
انار : 26 لیر
موز : 38 لیر
سیب : 28 لیر
کیوی : 43 لیر


ارزش گوشت و مرغ در قبرس شمالی
در بیشتر وعده‌های غذایی ما ایرانیان، از گوشت قرمز رنگ و گوشت مرغ استعمال میکنیم. این زمینه نیز تحت عنوان یک کدام از هزینه‌های معاش در قبرس شمالی مطرح میباشد. درین مملکت، گوشت قرمز رنگ مشمول گوشت بره و گوشت گاو نیز به فروش می رسد. البته برای تنظیم گوشت قرمز‌رنگ، در قبرس شمالی کم کم قصابی‌ها را مشاهده می کنیم، ولی در اکثر دکان‌های تبارک این مرزو بوم، میتوانید بخشی تخصصی برای فروش گوشت قرمز رنگ پیدا فرمایید. گوشت قرمز‌رنگ اینجا به طور قطعه‌های تکه‌ای و یا این که به طور کیلویی قابل خرید میباشد.

گوشت گاو : 250 لیر
گوشت چرخ گردیده : 300 لیر
شیشلیک بره : 300 لیر
ران مرغ : 70 لیر
فیله مرغ : 90 لیر
ساق ران مرغ : 75 لیر
مقایسه هزینه‌های معاش در قبرس شمالی و جنوبی
مطابق داده های عددی و ارقام اخیر، هزینه‌های معاش در قبرس شمالی سوای پیش گویی هزینه‌های مسکن، گرانتر از قبرس جنوبی میباشد. این تفاوت‌ها به خیر با انطباق واحد پول دو حوزه‌، یورو و لیر ترکیه، بهبود مییابد. درصد تفاوت در هزینه‌ها به ویژه در مورد اجاره و خرید مسکن، قابل مشاهده میباشد. در قبرس شمالی، دست کم درآمد ماهانه 300 دلار میباشد و معدل اجاره سوئیت یک خوابه در حدود 250 دلار میباشد. در مقابل، در قبرس جنوبی، دست‌کم درآمد ماهانه 1350 یورو و معدل اجاره سوئیت یک خوابه حدود 700 یورو میباشد.

بازدید : 12
شنبه 25 فروردين 1403 زمان : 14:40

بدون پول بودن علم آموزی: همان طور که اشاره کردیم علم آموزی در مدت مدرسه ابتدایی تا متوسطه در مرزو بوم قبرس شمالی در مدرسه ها دولتی این سرزمین فارغ از هزینه میباشد، و کتاب‌های درسی نیز به طور مجانی در دست علم‌آموزان قرار میگیرند، که‌این دستور در مقایسه با کشورهایی مانند ترکیه که هزینه‌های قابل توجهی برای کتاب‌های درسی دارا‌هستند، بسیار مناسب میباشد.

هزینه‌های جانبی ناچیز: فقط هزینه‌هایی که علم‌آموزان بایستی پرداخت نمایند، خرید جامه هیبت مکتب مهاجرت به قبرس شمالی و نوشت‌افزار میباشد که پول هایی اندک را دربرگیرنده میگردد.

دریافت گواهی قانونی گویش ترکی: علم‌آموزان بعداز نقطه پایان علم آموزی در بازه زمانی مدرسه ابتدایی تا متوسطه در سرزمین قبرس شمالی، سند قانونی لهجه ترکی اخذ می‌نمایند که برای ادامه علم آموزی یا این که شغل در کشورهای سوراخ‌گویش مانند ترکیه و قبرس، بسیار باارزش میباشد.

در مقابل، مدرسه های دربین‌المللی قبرس شمالی، با وجود هزینه‌های تحصیلی بیشتر نسبت به مدرسه ها دولتی، از چگونگی آموزشی بالایی بهره مند می باشند و علم‌آموزان می توانند با‌گاز به چند لهجه به عنوان مثال انگلیسی، ترکی، فرانسوی و غیره مسلط شوند. هزینه‌های این مدرسه ها در مقایسه با بقیه کشورها مطلوب میباشد و قابلیت و امکان پرداخت چکی شهریه نیز آماده هست.

مدرسه های در قبرس شمالی اکثر وقت ها مدارک در میان‌المللی معتبری صادر می‌نمایند و بعضا از آنان استانداردهای آموزشی مبنی بر با اروپا و دیگر کشورها را دنبال می‌نمایند، که‌این قابلیت را مهیا میاورد تا علم‌آموزان بتوانند واحدهای درسی خویش را به دیگر مدرسه ها منتقل نمایند.

علم آموزی در بازه زمانی مدرسه ابتدایی تا متوسطه در مرز و بوم قبرس شمالی در مدرسه های فارغ از هزینه میباشد و صرفا هزینه‌های جزئی برای برخی سرویس ها اخذ می گردد، که مساوی تقریبی آن نزدیک به ۱۳ دلار در سال میباشد. در مقابل، شهریه مدرسه های سری دربین ۲۵۰۰ تا ۴۵۰۰ دلار در سال میباشد، و این مدرسه ها سرویس ها بیشتری ارائه می دهند.

بازدید : 15
سه شنبه 21 فروردين 1403 زمان : 17:08

از آن جایی که هجرت به قبرس شمالی در سال‌های اخیر دربین ایرانیان دقت متعددی به خویش جلب نموده است، تصمیم داریم تا مزایای معاش در‌این مرز و بوم را با هم تحقیق کنیم. صحت دارد که رویش اقتصادی این مرزوبوم یک کدام از مهمترین مزایا محسوب میشود البته مزایای دیگری نیز وجود داراست.

امنیت بالا و نرخ جرم و جنایت تحت
به جز زیبایی‌های طبیعی، انقطاع به باور ترازو جرم و جنایت ذیل نیز در وقار این جزیره دست داشته‌اند. امنیت قبرس شمالی فی مابین عموم عالم زبانزد میباشد. شما می توانید در سا‌عتها دیروقت شب در کنار کنار دریا با خاطر شل گام بزنید. قبرس نسبت به بقیه کشورهای مهاجرت به قبرس شمالی کناره‌ی دریای شمال، از امنیت بسیار بالایی برخوردار‌است. پلیس این مملکت بسیار وظیفه شناس بوده و با خرد‌ترین جرمی با‌گاز عکس العمل می‌نماید. حتی دختران جوان نیز در سا‌عتها آخری شب در خیابان‌های این میهن به طور کامل شم امنیت می‌نمایند.

هزینه‌های مقرون به صرفه معاش
هزینه‌های معاش در قبرس شمالی در مقایسه با بقیه کشورهای اروپایی بسیار مطلوب‌خیس میباشد. حتی هزینه‌های روزانه در قبرس شمالی از همتای جنوبی خودش نیز کمتر برآورد می گردد. در مقایسه با ترکیه، می بایست بگوییم که هزینه‌های معاش درین دو مرز و بوم حدودا شبیه میباشد.

با این درحال حاضر بایستی بدانید که ترازو دستمزد در قبرس شمالی از ترکیه بیشتر میباشد. در فیض با معاش در قبرس شمالی می توانید رفاه بالاتری را برای خویش و خانواده‌تان مهیا نمائید.

بازدید : 14
دوشنبه 20 فروردين 1403 زمان : 14:32

مرز و بوم قبرس جزیره ای خوشگل میباشد که در شرق مدیترانه واقع گردیده است. این شهر به خیال سواحل عجیب، تاریخ بی نیاز و مهمان نوازی گرمش شناخته گردیده‌است. در‌پی موقعیت سرزمین قبرس برای معاش را پژوهش میکنیم.

آب و هوا: قبرس از آب و هوای مدیترانه ای با فصل‌تابستان های زمانبر و گرم و فصل زمستان های معتدل برخوردار‌است.
چگونگی بالای معاش: قبرس به صورت مداوم از لحاظ شاخص های چگونگی معاش مانند ایمنی، نگهداری های بهداشتی، یادگرفتن و رفاه همگانی در مرتبه های بالایی قراردارد. این سرزمین مهاجرت به قبرس شمالی دارنده زیرساخت های پیشرفته ای میباشد و در عین اکنون که جذابیت سنتی خویش را نگهداری نموده است، تجهیزات امروزی را ارائه می‌دهد.
هزینه زیر معاش: در مقایسه با بخش اعظمی از کشورهای اروپایی دیگر، هزینه معاش در قبرس نسبتا مقرون به صرفه میباشد.
به جا مانده فرهنگی: قبرس پیش کسوت ای به هزاران سال پیش از لحاظ ارثیه فرهنگی بی نیاز میباشد و دارنده جای ‌های باستان‌شناسی میباشد.
ایمنی و ثبات: قبرس به جهت ثبات سیاسی و نرخ جرم ذیل در مقایسه با اکثری از کشورهای دیگر در سراسر عالم شناخته شد‌ه‌است. این حس ایمنی تصدی خاطر را برای ساکنین آماده می نماید و به حس رفاه کلی امداد می نماید.
عضویت در اتحادیه اروپا: قبرس یکی اعضای اتحادیه اروپا (EU) میباشد که برای شهروندان خویش مزایای مختلفی مانند آزادی جنبش در اتحادیه اروپا، دسترسی به محافظت های بهداشتی و یادگرفتن در بقیه کشورهای عضو، را آماده نموده است.
در شکل داشتن هر سیرتکامل فارغ درباره‌ی معاش در قبرس میتوانید در نقطه پایان نوشته ی علمی سوال خویش را تصویب فرمایید تا کمتر از 24 ساعت مشاورین ما پاسخگوی شما عزیزان باشند.

ویدئو موسسه MIE درباره ی شیوه های خوب اقامت قبرس جنوبی

بازدید : 16
شنبه 18 فروردين 1403 زمان : 16:50

قبرس شمالی از شمال با مرزو بوم ترکیه، از جنوب با مصر، از غرب با یونان و از شرق با مرز و بوم سوریه هم محلی میباشد. به همین برهان میباشد که اکثر عموم این سرزمین از قومیت سوراخ و یونان می باشند که با گویش ترکی استانبولی با گویش قبرسی حرف میگویند. پایتخت مهم این مرزوبوم نیکوزیا میباشد که به دو قسمت شمالی و جنوبی تقسیم میشود. چندین سالی میباشد که طی یک مبادرت نیکوزیا دربین مهاجرت به قبرس شمالی و جنوبی تقسیم گردیده و پایتخت هر دو مرز و بوم به حساب آورده می شود. اکثر ارگان ها، سازمان ها، کالج های مطرح در قبرس شمالی احداث گردیده اند. همینطور این شهر تحت عنوان اساسی ‌ترین راءس صنعت توریسم در قبرس شناخته می‌ گردد و اما نقش مهمی در امورات این جزیره جاری ساختن می‌ نماید. اکثر وقت ها عموم این مرزو بوم مسلمان و مسیحی ارتدوکس می‌باشند و واحد پول رایج در‌این میهن لیر ترکیه میباشد. به همین استدلال می اقتدار بیان کرد هزینه‌ های معاش در قبرس شمالی برای گردشگران بسیار ارزان و مقرون به صرفه میباشد.
جغرافیای قبرس شمالی
از حیث جغرافیایی، قبرس شمالی دارنده بخش ها کوهستانی قشنگ و حاشیه دریا‌ های دل‌انگیز میباشد. اقتصاد آن بیشتر بر طبق صنعت های مانند توریسم، کشاورزی و سرویس ها تمرکز دارااست. همینطور، قبرس شمالی یک مقصد توریسم دوستداشتنی برای گردشگران اروپایی میباشد، با جاذبه‌ های تاریخی، فرهنگی و طبیعی بسیار زیاد. همینطور جزیرهٔ قبرس دربین سه مجموعه کشور هأ اروپا، آفریقا و آسیا واقع گردیده‌است. قبرس شمالی، سومی جزیرهٔ بلندمرتبه در دریای شمال بعداز سیسیل و ساردینا میباشد. از طرف غربی، قبرس شمالی از روش دریا با اروپا رابطه دارااست.

ناحیهٔ قبرس شمالی دارنده آب و هوای مدیترانه‌ ای با فصل تابستان‌ های گرم و کم آب و فصل زمستان‌ های معتدل و بارانی میباشد. کوه‌ ها و کوهستان‌ هایی مانند کوه بسبات، کوه پنه‌ گیا، و کوه ایریتیس بخشی از طبیعت این ناحیه را تشکیل می ‌دهند. بیشه ‌ها، دره ‌ها و سواحل قشنگ نیز از سایر خصوصیت‌ های جغرافیایی قبرس شمالی محسوب میگردند. قبرس شمالی به جهت دارا بودن ده‌ ها کیلومتر خط ساحلی و سواحل ماسه‌ ای سپید آوازه دارااست. همینطور در جنوب، شما می ‌توانید دشت ‌های مسائوریا را در کنار حرفه کوه گیرنه ملاحظه کنید.

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 23
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 1
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 2
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 19
  • بازدید ماه : 97
  • بازدید سال : 349
  • بازدید کلی : 349
  • <
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی